Afgelopen twee weken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Erberveld - WaarBenJij.nu Afgelopen twee weken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Erberveld - WaarBenJij.nu

Afgelopen twee weken

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 December 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoihoi,

Het is alweer even geleden dat ik hier iets van me liet horen dus bij deze even een update!

Afgelopen weken hebben we veel leuke dingen gedaan, we zijn (15 november) naar de Old Biscuit Mill geweest, dat was een grote foodmarket met allemaal leuke kraampjes en heel lekker eten. Dat vond plaats in de wijk Woodstock in een soort hele grote schuur, waar ook een buitenplaats was met live muziek en veel zit plekken.

Verder hebben Esther en ik afgelopen vrijdag de tafelberg beklommen, we waren van plan de makkelijkste route te nemen, maar onderweg zijn we perongeluk van route gewisseld en zijn we op een moeilijke route terecht gekomen. Toch viel dit me nog erg mee! Ondanks dat ik al ruim een jaar niet sport ging het me redelijk goed af :-) S'avonds gingen we in Kaapstad centrum een hapje eten en zijn we beland bij een Ethiopisch restaurant. Dit was heel apart, want het eten moest je met je handen eten en werd geserveerd met een soort dikke wrap/pannenkoeken achtig eten en daar moest je het eten in rollen. Het was leuk om dit een keertje mee te maken.

Zaterdag zijn we pinguins wezen spotten in Simons Town en daarna gingen we naar Kalkbay om even de haven te bekijken en langs kraampjes te lopen. We zijn daarna wezen eten bij een super leuk Cubaans restaurantje met erg lekker eten.

Gisteren zijn we verhuisd naar de andere woning. Het is een echt studentenhuis, dat we delen met nog 4 andere mensen. Een jongen uit Frankrijk, een meisje uit Duitsland en nog twee meiden uit Colombia. Het Duitse meisje is gisteren met ons mee uiteten geweest en was heel gezellig. Verder hebben nog niet veel contact met ze gehad, maar ze lijken me erg aardig. Het huis zelf is ook prima, het is minder mooi dan het andere huis, maar we kunnen het hier prima nog 2 maanden volhouden. Wifi doet het hier gelukkig beter, dus ik zal wat vaker een reisblog maken. Vandaag hebben we ook eindelijk de auto gekregen die we eigenlijk zouden krijgen. Onze witte pooierbak is nu ingeruild voor een mooie kleine blauwe Chevrolet Spark :-)
Verder zijn we vandaag naar Llandudnoo geweest, een strandje waar vooral veel locals komen en waar er gesurft wordt. Er stond alleen iets teveel wind waardoor lekker liggen op het strand niet zo fijn was. We hebben er wel even gelegen, maar besloten toen naar Clifton te gaan, waar het altijd minder waait. Onderweg naar Clifton zagen we vanaf de weg een ander leuk klein strandje. We besloten te kijken of we daar konden komen en dat kon! Het was een klein schattig strandje dat Cosy Beach heette. Er lagen nog 4 andere mensen en was heel beschut tussen de rotsen. Het water was erg helder en er zwommen kleine visjes.

Aankomende woensdag en donderdag gaan Esther en ik de workshops geven over pesten. Hier hebben we afgelopen weken veel aan gewerkt en we hebben er zin in om deze te gaan geven! Morgen hebben we nog een afspraak met een van onze begeleidsters om de laatste dingen te bespreken en dan zijn we klaar om ze te gaan geven. Melda en Paulien hebben hun workshops vorige week al gegeven en hun vertelden dat het super leuk is en dat de meeste kinderen ook heel goed mee doen en geïnteresseerd zijn. Ook kregen ze hele lieve tekeningen met teksten waarop stond dat ze heeeeel blij zijn met wat ze geleerd hebben en dat ze hun heel erg gaan missen. Erg lief dus. Ben benieuwd hoe ze op de workshops van mij en Esther gaan reageren.

De tijd vliegt hier echt voorbij, ik ben hier alweer bijna een maand. Nadat we de workshops hebben gegeven gaan we ons nog één weekje voorbereiden op het andere project waar we aan gaan mee werken en daarna hebben we drie weken vakantie. Die drie weken gaan we helemaal vol plannen met allemaal leuke dingen, waaronder een safari, surftrip, roadtrip, duiken in de zee, een festival bezoeken en nog veel meer! We hebben een bucketlist gemaakt met ruim 30 dingen die we willen doen, dus daar gaan we hard aan werken.

Ik ga proberen dit weekend weer een reisblog te schrijven om te vertellen over de workshops!

Heel veel liefs voor iedereen die dit leest :-) xxx

P.S. Het lukt nog steeds niet om foto's neer te zetten op deze reisblog, maar op facebook lukt het meestal wel dus daar kunnen jullie foto's zien!