De tweede week is alweer begonnen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Erberveld - WaarBenJij.nu De tweede week is alweer begonnen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Erberveld - WaarBenJij.nu

De tweede week is alweer begonnen

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi!

De eerste week is voorbij gevlogen, nog maar 11 te gaan..! Vorige week bestond vooral nog uit bijkomen van de vliegreis en lekker naar het strand gaan en veel slapen. Vrijdag was onze eerste bijeenkomst met de Health Promoters, hier hebben we besproken wat we gaan doen en een aantal afspraken vastgelegd. Vrijdagavond gingen we naar een bar op het dak van een gebouw, dit was erg gezellig! Met cocktails voor maar 2/3 euro :-) (wat overigens bijna overal zo is!) Zaterdagmiddag zijn we naar een markt geweest in Houtbay (een plaatsje naast Kaapstad). Hier zou een hele grote markt zijn. Toen we eenmaal een markt tegen kwamen gingen we er vanuit dat dat die grote markt moest zijn. Er stonden alleen maar 9 kraampjes die allemaal hetzelfde verkochten, dus we vonden dit al een beetje tegenvallen. Achteraf bleek dat we naar de verkeerde markt waren geweest, dus binnenkort gaan we een nieuwe poging doen om wél de goede markt te vinden.
Zaterdagavond gingen we naar een soort luxere 'kroeg' dit vond ik eigenlijk wat minder leuk, want het was niet helemaal mijn muzieksmaak.
Zondag middag zijn we weer lekker naar het strand gegaan en in de (hele) koude zee gezwommen. S'avonds hebben we heerlijke sushi gegeten bij Belugo, waar je iedere zondag voor de helft van prijs kan eten. Overal in Kaapstad kun je heel lekker goedkoop uiteten, voor ongeveer €10,00 p.p. kun je al lekker uiteten.

Maandag waren we nog vrij en hebben we niet veel gedaan. Gisteren en vandaag hebben we de eerste echte dagen van onze stage gelopen. We hebben op twee basisscholen twee verschillende klassen geobserveerd. Het was interessant om te zien hoe dit er aan toe gaat in vergelijking met Nederland. Ik vond het veel chaotischer er uit zien. De kinderen verwisselen tijdens de lessen van zitplaats en luisteren niet goed naar de docenten. Op de school waar we vandaag waren mochten de kinderen ook vragen aan ons stellen van de docent. Dit was erg leuk! Ze stelden vooral veel vragen over voetbal (of we Van Persie in het echt kennen en wie onze favoriete voetbalspeler is). Ze stelden ook een aantal zielige vragen.. Een meisje vroeg bijvoorbeeld of ik thuis een douche heb. Ik zei van wel, en ik vroeg aan haar of zij dat ook heeft, maar dat had ze niet. Ze woont in een van de townships. Ook vroegen ze of er bij ons in Nederland ook veel moorden worden gepleegd en of hier 'gangsters' zijn. Op zo'n moment besef ik dat ik heel blij mag zijn dat ik in Nederland woon en niet hier. Aan het einde van de les kwamen alle kinderen ons knuffelen en gedag zeggen, ze waren echt heel lief!

Rond een uurtje of 13:00 waren we klaar met het observeren en waren we vrij. We besloten om walvissen te gaan spotten in Hermanus! Na een lange rit van ruim een uur kwamen daar aan. We hoorden van een ander meisje dat zij ruim 2 uur heeft gewacht voordat ze een walvis zag. Gelukkig zagen wij er al na een kwartier eentje! Hij zwom redelijk ver weg, maar ik heb wat goede foto's kunnen maken van de kop en de staart. Het was echt heel tof om dit te zien! Ik zal proberen om foto's op deze blog te zetten, maar tot nu toe zijn mijn pogingen elke keer mislukt door het trage internet hier.

Morgen hebben we een afspraak met een van onze begeleiders over hoe we de workshop vorm gaan geven. Esther en ik gaan een workshop geven over pesten en Melda en Paulien over zelfvertrouwen.

Ik zal over een paar daagjes weer proberen om een blog up te loaden!

Liefs uit een iets minder zonnig Kaapstad!

  • 16 November 2014 - 18:34

    Harold Robles:

    Waarom linken jullie deze mooie verhalen niet op de HP Studenten facebook page???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2015

Vakantieeeeee

08 December 2014

Workshops gegeven!

01 December 2014

Afgelopen twee weken

12 November 2014

De tweede week is alweer begonnen

06 November 2014

De eerste paar heerlijke daagjes
Yvonne

Samen met drie andere meiden voor onze minor Social Development Work drie maanden stage lopen bij de Health Promoters in Kaapstad!

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 3321

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: