Vakantieeeeee - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Erberveld - WaarBenJij.nu Vakantieeeeee - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Erberveld - WaarBenJij.nu

Vakantieeeeee

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi! Oeps, het is alweer bijna een maand geleden dat ik hier iets van me liet horen! Dus het is ondertussen wel weer tijd voor een update, want ik heb hier super veel gedaan :-)

Ik zal even beginnen met afgelopen weekend. We zijn vrijdag ochtend vroeg naar Cederberg vertrokken om een nachtje te gaan kamperen. Cederberg is een super mooi nationaal park met veel bergen, dieren (die ik overigens niet gezien heb) en een mooie natuur. We hebben vrijdag doorgebracht op het camping terrein. We zijn wezen wandelen naar een rots die in de vorm van een olifant was en naar een Leopard Rock, waar rots beschilderingen te zien waren van mensen die daar vroeger geleefd hadden. Dit was heel tof om te zien, je moest soms goed zoeken om de beschilderingen te zien, maar sommige waren ook heel duidelijk, zoals een handafdruk. Deze beschilderingen waren allemaal gemaakt van dierenbloed. We hebben op de rotsen gezeten en de zonsondergang bekeken. S'nachts zijn we sterren gaan kijken en daarna vroeg ons bed in om fit te zijn voor de volgende dag :). Zaterdag zijn we vroeg opgestaan om naar een waterval te gaan. Na een flinke wandeling kwamen we daar aan en dit was zo mooi om te zien. Het water was heel helder en daar kon je uit drinken. Na de waterval te hebben bezocht hebben we nog even gezwommen bij een riviertje in de buurt en daarna gingen we weer richting Kaapstad.

Verder hebben we de afgelopen weken de Botanische tuinen bezocht. We zijn naar Langebaan(een natuurgebied/strand waar warm water is) geweest waar Melda en ik hebben gekajakt (is dat een woord?) en de zeehonden zwommen daar naast ons :-). We hebben natuurlijk de feestdagen gevierd, kerstavond hadden we een feestje bij ons thuis en eerste kerstdag hebben we lekker thuis doorgebracht en niet veel bijzonders gedaan. Met oud&nieuw hebben we met alle huisgenootjes gegeten en zijn we daarna naar een feestje gegaan. Dit waren allemaal leuke dagen, maar het voelde niet aan alsof het de feestdagen waren, omdat dit in Nederland zo anders is. En verder hebben we natuurlijk de gebruikelijke dingen gedaan zoals uitgaan, alcohol drinken, marktjes bezoeken en naar het strand :-)

Vanavond gaan we Lions Head beklimmen om daar de zonsondergang en volle maand te gaan bewonderen. Morgen gaan we beginnen aan onze roadtrip naar de Garden Route. We gaan 4 nachten op verschillende plekken overnachten (Mosselbay, Knysna, Plettenberg en Oudshoorn). In Plettenberg wil ik de hoogste bungjeejump van de wereld gaan doen.... Ben benieuwd of ik het nog durf als ik daar bovenop die brug sta!

Volgens mij vergeet ik nu nog een aantal dingen die we hebben gedaan, maar dat komt de volgende keer dan wel weer! Fijne dag nog allemaal en ik spreek jullie over 5 dagen als ik terug ben van de Garden Route.